6. Crkva Svete Trojice, XIX vijek

Nakon završetka prevlasti Mletačke republike nad Budvom (1442-1797) i dominacije rimokatoličke crkve, postepeno dolazi do odobravanja gradnje crkava za pravoslavno stanovništvo. Izgradnja crkve Svete Trojice trajala je od 1798. do 1804. Kulturološki, istorijski i umjetnički značaj crkve Svete Trojice čini da se ona svrstava u posebno kulturno dobro na teritoriji budvanskog primorja. Njen umjetnički kontekst nastao je kao jedinstvena mješavina venecijanske i postvizantijske umjetničke prakse. Mješavina zapadne i istočne srednjovjekovne ikonografije može se sagledati na bogatom ikonostasu, djelu grčkog zografa Nauma Zetirija (1836), porijeklom sa ostrva Milosa, čiji se potpis nalazi ispod centralne predstave Raspeća.  Reprezentativne umetničke karakteristike bogoslužbenih predmeta svjedoče o značaju ovog jedinstvenog sakralnog zdanja. U sjeverozapadnom dijelu porte crkve nalazi se grob najznačajnijeg pisca sa ovih prostora – Stefana Mitrova Ljubiše (1824-1878).

O projektu | About the project

Projekat DIGITALNE KULTURNE RUTE je podržan u okviru Regionalnog programa lokalne demokratije na Zapadnom Balkanu 2 – ReLOaD2, koji finansira Evropska unija, a sprovodi UNDP. ReLOaD2 se u Crnoj Gori realizuje u partnerstvu sa 15 lokalnih samouprava, među kojima su opštine Budva, Herceg Novi, Kotor i Tivat, koje čine klaster „Coastal Mates“.

The DIGITAL CULTURAL ROUTE project is supported by the Regional Program of Local Democracy in the Western Balkans 2 – ReLOaD2, financed by the European Union and implemented by UNDP. ReLOaD2 is implemented in Montenegro in partnership with 15 local governments, among which are the municipalities of Budva, Herceg Novi, Kotor and Tivat, which form the „Coastal Mates“ cluster.

Ostale tačke | Other spots